Sjællandske medier

Sjællandske Medier sparer mange minutter på inkasso

Sjællandske Medier opkøbte pr. 1 januar 2020 hele 13 nordsjællandske ugeaviser fra Politikens Lokalaviser. Med sine i forvejen 36 ugeaviser blev Sjællandske Medier dermed den største udgiver af ugeaviser i Region Sjælland, Nordsjælland og i store dele af Storkøbenhavn.

I den anledning blev det vigtigt at tage stilling til, hvem der skulle stå for at håndtere mediehusets inkassosager i fremtiden. Kredinor kunne tilbyde en inkassoløsning med integration til økonomisystemet Microsoft Dynamics NAV, hvor man nemt, sikkert og hurtig kan overføre inkassosager direkte til Kredinor. Netop den løsning blev udslagsgivende for valget af leverandør. Kredinor, der tidligere alene havde stået for inkassosager hos Politikens Lokalaviser, blev nu ny leverandør i hele det Sjællandske mediehus.

Sparer helt op til 20 minutter pr sag
Hos Sjællandske Medier er arbejdsgangen omkring inkassosager blevet forsimplet væsentligt med integrationen til økonomisystemet. Samtidig sparer økonomiafdelingen i dag adskillige minutter pr. sag, når en kunde skal sendes til inkasso. Alle dokumenter og oplysninger på kunden (kontaktinfo, CVR-nummer, faktura osv.) leveres nemlig samlet fra Microsoft Dynamics NAV til Kredinor.

”Vi sparer rigtig meget tid. Hvis vi har en kunde med 10 fakturaer, skulle vi tidligere indtaste hver eneste oplysning fra hver enkelt faktura – dvs. dato, beløb, avis osv. Det kunne godt tage omkring 20 minutter at indrapportere en enkelt sag. Samme proces tager i dag ca. et minut. Samtidig har vi større sikkerhed for, at det grundlag, som Kredinor har at arbejde ud fra, er korrekt. Vi minimerer nemlig en fejlkilde som tastefejl væsentligt,” forklarer Anette Krüger Nielsen, debitor controller på Sjællandske Medier.

Meget nemt at komme i gang
For at integrere Microsoft Dynamics NAV til Kredinor skal der laves tilpasninger i økonomisystemet. Modulerne leveres gratis af Kredinor. Sjællandske Mediers leverandør af økonomisystemet har brugt ca. 8 timer på at få modulerne implementeret. Med nogle småjusteringer efterfølgende har integrationen samlet set taget 9 timer. En proces, som både under og efter har været helt problemfri.

”Løsningen er såre simpel, og derfor lige noget, som tiltalte os. Samtidig har det været utrolig nemt at ændre vores arbejdsgang. Vi danner blot en teknisk opgørelse over, hvad kunden skylder, og så uploader vi dokumenterne. Det er virkelig bare et klik på en knap, hvorefter dokumenterne ligger hos Kredinor. Det tager ingen tid. Netop det at vi kan arbejde i et system, vi kender, og ikke skal bruge så meget tid på at indtaste basisoplysninger, er virkelig en stor lettelse, ”siger Anette Krüger Nielsen.

Hurtig adgang til support
Selvom installationen er sket lige op til en større nedlukning af Danmark på grund af Corona-pandemien, har økonomiafdelingen på Sjællandske Medier kun ros til Kredinor.

”En mail eller et telefonopkald, og så har vi fået hjælp meget hurtigt. Vi er godt tilfredse, fordi vi har oplevet en personlig dialog og altid får løst tingene med det samme. Under normale omstændigheder tror jeg, at vi havde samlet flere punkter sammen, som vi havde taget op på et møde, men fordi vi udelukkende har været tvunget til at samarbejde via mail og telefon, har vi bare ringet og skrevet og fået hjælp nu og her, hvis der er opstået et spørgsmål eller nogle behov,” siger Anette Krüger Nielsen.

Værdig inkasso
Sjællandske Medier udgiver DAGBLADET, Frederiksborg Amts Avis, Nordvestnyt og Sjællandske samt en lang række ugeaviser. Selskabet driver desuden tjenester på nettet, reklamebureau, lokalradio, videoproduktion, og rotationstrykkeri.

Hos Sjællandske Medier er det vigtigt at have en god dialog med kunderne. Netop fordi den retslige del af inkassoprocessen er en opgave, som lægges eksternt, betyder det meget for Sjællandske Medier som organisation, at Kredinor arbejder med begrebet ’Værdig inkasso’.

”Det er vigtigt for os at behandle alle vores kunder ordentligt. Det er jo ikke nogen synd, at de er kommet i en situation, hvor de ikke kan betale. Det kan vi alle sammen komme. Vi vil derfor også gerne senere kunne have et fornuftigt samarbejde med kunderne. Også her har vi kun ros til Kredinor, som behandler vores kunder meget sobert og fint,” siger Anette Krüger Nielsen.

 

Vil du vide mere om vores ydelser?

Venligst udfyld informationen i felterne nedenfor, vi vil i løbet af kort tid vende tilbage for en uforpligtende samtale.

Kontaktinfo

Telefon   +45 33 64 64 50

Åbningstider på telefon

Mandag - Torsdag kl. 09:00 - 16:00
Fredag kl. 9.00-15.00

e-mail   kredinor@kredinor.dk