Flere virksomheder giver bogholderiet et servicetjek

Kursus i inkasso

Kurset “God kredit – før, under og efter” får flere økonomiansvarlige til at kigge på blandt andet rykkerprocedurer, ordrebekræftelser og forbedringer i virksomhedens kreditpolitik.

Hvordan kan du undgå dårlige betalere? Hvor mange rykkere skal du sende? Hvad siger loven om rykkergebyrer og renteberegning? Det er blot nogen af de spørgsmål, deltageren får svar på, når de tager på heldagskurset “God kredit – før, under og efter”, målrettet de medarbejdere, som arbejder med debitorer og virksomhedens kreditorpolitik.

Kurset er tilrettelagt af Kredinor’s direktør Jørgen René Byrholt og formanden for Danske INKASSOadvokater, advokat Karsten N. Müller, der i fællesskab viser vejen til bedre kredit og bundlinie via gode råd, regler og praktiske eksempler.

Hos Bryggens Stilladser skal bogholderiet nu have et ekstra servicetjek

“Vi har tabt penge på, at vi måske ikke har været hurtige nok til at rykke dårlige betalere, så jeg syntes, det har været rigtig godt. Jeg har fået mange gode oplysninger, som jeg kan bruge i bogholderiet. Jeg vil i hvert fald kigge på vores rykkerprocedure, så det bliver gjort korrekt. Det har også været rart at få afklaring på spørgsmål som: Hvad kan vi tillade os? Hvad må vi, og hvad må vi ikke? Her har været noget, som jeg har været lidt i tvivl om”, siger Lene D

Altid plads til forbedringer

Financial controller Cecillie Steiness fra Carglass har arbejdet med debitorer i mange år. Hun vil bl.a. tjekke op på forretningsbetingelserne i forbindelse med de ordrebekræftelser, som Carglass sender ud.

“Vi ved jo godt, at der er noget, som vi kan gøre bedre. Det er kurset med til at hjælpe os videre med. Jeg synes især, at formiddagen har været interessant. Det er her guldkornene ligger for os, for det er det, vi selv kan påvirke. Når vi først slipper sagen, og den går videre til inkasso, har vi ikke den store indflydelse, da proceduren er fastlagt”, siger Cecilie Steiness.

Også for erfarent kreditassistenter

Fra Q8 var det også et erfarent team af kreditassistenter, som deltog i kurset. Men også her fik Lissette Lyster og Annette O’Connor Pihl Hansen nye input med hjem:

“Selv om man synes, man har stor erfaring i inkassobranchen, så har vi helt sikkert fået genopfrisket mange vigtige detaljer. “Vi synes også, det er interessant at benytte Digital Signatur på frivillige forlig, så advokaten kan gå direkte i retten, når aftalen er lavet”. “Der er flere gode input, hvor vi lige skal tilbage i virksomheden og spørge: Hvorfor gør vi ikke sådan her eller forbedrer det her?

Kan I anbefale kurset til andre?

“Ja, helt klart! Det er jo relevant for alle – ikke mindst hvis man skal til at starte inkasso op”.

Hvis du vil vide mere om vores kurser kan du skrive til kursus@kredinor.dk.

Tilmeld dig med det samme på nedenstående formular (du vil modtage en bekræftelse på din tilmelding på mail).

Vælg kursus

Vil du vide mere om vores ydelser?

Venligst udfyld informationen i felterne nedenfor, vi vil i løbet af kort tid vende tilbage for en uforpligtende samtale.

Kontaktinfo

Telefon   +45 33 64 64 50

Åbningstider på telefon

Mandag - Torsdag kl. 09:00 - 16:00
Fredag kl. 9.00-15.00

e-mail   kredinor@kredinor.dk