88% succes

Kredinor har analyseret de seneste 1.000 inkassosager, som vi har gennemført for byggesagkyndige og autoriserede under Eftersynsordningen, og resultaterne er meget imponerende.

Samlet set har Kredinor skaffet betaling i 2 ud af 3 sager (67%), som de byggesagkyndige har sendt til inkasso. Hvis man fratrækker de umulige sager, hvor skyldneren er gået konkurs, død eller udrejst af Danmark m.v., er succesraten faktisk hele 88%.

Det er klart, at når vi løser stort set 9 ud af 10 mulige sager, er vi både glade på vores kunders vegne og stolte af vores arbejde. Løsningsprocenten er da også højere end for øvrige inkassosager, men det skyldes en god dokumentation for kravet og en løsningsorienteret tilgang til de personer, der skylder pengene.

Det er meget vigtigt for os, at inddrivelsen sker på en ordentlig og værdig måde, uden at det går ud over resultatet. Vi er meget bevidste om, at vi er kundernes forlængede arm, når vi arbejder på sagerne. Som udgangspunkt er inkasso-ydelsen gratis, når vi lykkes med at inddrive hele tilgodehavendet, fordi vores salær m.v. lægges oveni fakturabeløbet og skal betales af skyldneren.

”Vi er selvfølgelig glade for, at så mange byggesagkyndige og autoriserede har valgt os til deres inkasso-partner, og vi ser tilbage på vores arbejde med deres sager med stor tilfredshed”, fortæller salgschef Martin Lohmann Eggertsen.

Kundernes sager behandles af specialister, og det er teamchef Magnus Wangaa Malmvig, der er ansvarlig for de sagsbehandlere, der løser sagerne.

”Det er vigtigt, at vi koncentrerer sagsbehandlingen på få specialister. De sørger for at være godt inde i stoffet og kender til både indvendinger og argumenter, så vi løser flest mulige sager uden at skulle kontakte kunderne med spørgsmål.

Det er selvfølgelig nødvendigt at få input i enkelte sager, og der er også plads til justering af krav eller dialog om at forlige uden en retssag, men alt sker ud fra en konkret vurdering af, hvad der tjener sagen, kunden og skyldneren bedst.”

Det er endvidere værd at bemærke, at gennemsnitsalderen på gennemførte sager er ca. 200 dage målt fra forfaldsdato til oprettelsesdato. Det betyder, at vores kunder typisk har en sag liggende i lidt over 6 måneder, før den oprettes til inkasso hos Kredinor. Det betyder også, at det er lykkes Kredinor at få 9 ud af 10 skyldnere til at betale (når det er muligt), selvom det ikke er lykkes den byggesagkyndige i over 6 måneder!

Vil du vide mere om vores ydelser?

Venligst udfyld informationen i felterne nedenfor, vi vil i løbet af kort tid vende tilbage for en uforpligtende samtale.

Kontaktinfo

Telefon   +45 33 64 64 50

Åbningstider på telefon

Mandag - Torsdag kl. 09:00 - 16:00
Fredag kl. 9.00-15.00

e-mail   kredinor@kredinor.dk