Politikens lokalaviser

“Kredinor har et ekstremt godt informationsflow”

Nært samarbejde med Kredinor og optimering af egen processer giver resultater på bundlinjen hos Politiken Lokalaviser.

Et fokus på daglige opgaver og ønsket om at effektivisere bogholderiet gav Politikens Lokalaviser startskuddet til et samarbejde med Kredinor. Viljen til forandring var stor, så virksomheden fik hurtigt forbedret både arbejdsgange og cash flow.

”Vi har så stort et flow af debitorer gennem virksomheden, at vi har set det nødvendigt at have nogle andre, der overtager selve inkassodelen. Her er Kredinor den virksomhed, der fungerer for os. Den måde de arbejder på er til at forstå, samtidig med at deres afregningsmetode og sagsgang er den bedste for os,” siger Tina Hopp Kristiansen, debitorleder i Politikens Lokalaviser. Politikens Lokalaviser udgiver 48 lokalaviser i Danmark. Annoncekunderne er titusinder af store og små virksomheder samt private. Sammen med Kredinor tog Politikens Lokalavisers debitorafdeling fat på en forenkling, hvor kunderne fremover vidste præcis, hvordan betalingen skulle ske. En række forslag til klar kommunikation og faste procedurer blev indført hos Politikens Lokalaviser.

Klare regler
De klare regler har fået kunderne til at indse, at betalingen skal falde til tiden uden ekstra skriftlige påmindelser eller opringninger. Før vidste kunderne og administrationen ikke altid, hvor sagerne var i processen, men støttet af Kredinor fik Politikens Lokalaviser entydige aftaler for hvornår en inkassosag skulle fortsætte eller en sag skulle lukkes.

”Kredinor har et ekstremt godt informationsflow, hvor vi hele tiden ved, hvor kundens sag er i processen,” siger Tina Hopp Kristiansen.

Sparer medarbejder og debitordage
Kredinor forklarede betydningen af at reagere hurtigt overfor debitorerne, når deres regning forfaldt. Det tætte inkassosamarbejde har frigivet en halv medarbejder, der ikke længere skal ringe og rykke kunderne. Desuden sparer man penge til udsendelse af rykkerbreve. Kunderne oplever også Politikens Lokalaviser mere tydeligt, da de ikke længere er i tvivl om, hvilke aftaler, der gælder for betalingen.

”Kredinor gav os tip til at strømline og optimere vores arbejdsgang. Det betyder, at kunderne er blevet mere bevidste om betalingsreglerne. Det hjælper os ved at alting nu kører fuldstændig snorlige og der er mere struktur i kundeaftalerne. Vi kan se store forbedringer siden Kredinor hjalp os med vores inkassoprocedure. Efter vi har forbedret rykkerproceduren, har vi nedbragt vores debitordage med cirka 10 dage,” siger Tina Hopp Kristiansen.

Vil du vide mere? Kontakt os nemt her.